Friday, 31 August 2012

MERDEKA RAYA 2012






Assalamualaikum...

Salam MERDEKA for all my readers...

"Tanggal 31, bulan Lapan , 57"...Alhamdulillah...dah 55 tahun negara kita merdeka...bukan senang pemimpin2 kita nak kekalkan keamanan dan kemakmuran negara kita kan..dan kita sebagai rakyat Malaysia haruslah bersyukur dengan apa yang kita dapat hingga hari ini...Jom kita laungkan semangat MERDEKA bersama2..

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!







Haaaaa...bersemangat gitu! baru lah dikatakan anak Malaysia sejati and kita patut berbangga dengan kejayaan negara kita sepanjang 55 tahun nie...

Ok lah....sekarang nie Syikin nak cerita bab raya lah pulak..maklumlah, raya kan sebulan..selagi ada masa, marilah kita ziarah-menziarahi sahabat handai, rakan taulan, saudara mara dan lain2 lagi...Inilah peluang yang baik untuk kita mengekalkan silaturrahim sesama kita tak kita tua atau muda, miskin atau kaya...semuanya sama sahaja...sambil2 tue kita pun boleh menghulurkan sumbangan kepada mereka yang kurang berkemampuan...Alhamdulillah...rezeki yang kita dapat nie memang patut dikongsi bersama2...betul tak?


Aidilfitri kali nie memang cukup2 bermakna bagi kami sekeluarga...maklumlah, keadaan kesihatan anak Syikin amat lah baik berbanding tahun2 yang sebelumnya..So, memang x lepaskan peluang beraya bersama2...kalau tidak, memang duduk rumah sahaja...

Jom kita layan gambar2 keluarga  Syikin di Kampung Sungai Suloh, Batu Pahat, Johor..








Alya Zahra main bunga api..x cukup satu mintak tambah lagi..




with her cousin..Nurul Fatihah
 
 
 

susah nak suruh Alya diam each time ambil gambar




my eldest sister with hubby and daughters




family abang yang no2..




famili abang yang sulong...

 
 
 

yang nie semua masih bujang lagi...




my family with my mom..




gambar lepas abis Yasin and tahlil...yg kat Miri jer xde...


Amacam...ok tak? Itu sebahagian jer...lepas nie Raya Haji kami akan berkumpul lagi...Moga ikatan ukhuwah kami sekeluarga akan sentiasa kuat walaupun Abah dah tak de dengan kami lagi...Amin!

See you all on next entry...Cheers!